dimecres, de novembre 21, 2007

Recepta de tofu


Sí, el tofu és sosso a parir. No té gust. Perxò, com que en vull menjar regularment (és sa, porta moltes proteïnes i zero greixos, ve de la soja i va a meitat de preu q el pollastre, per exemple), he d'aprendre a cuinar-lo.

La Meritxell em va dir que als seus fills els encanta a la planxa amb salsa de soja. Que de fet és el seu menjar preferit. Però esclar, a casa seva són tots vegetarians.

Però ahir per sopar vaig decidir adaptar el plat i em vaig fer varetes de tofu amb salsa de soja, mel i sèsam, que com diu el Dani és molt sa pq porta molt de calci i vitamines B1 i E

Barreges la salsa de soja amb la mel per obtenir una pseudo salsa teriyaki (a la de debò s'hi afegeix sake). Talles el bloc de tofu en varetes i ho deixes marinar en el pseudo teriyaki fins que el tofu se n'ha emmarat i és de color marronós (5-10 mins).

Ho fiques a la planxa i hi llences per damunt llavors de sèsam.

Ho vas girant fins que quedi ben torradet per totes bandes i jastà.

Ja t'ho pots menjar.

La veritat és que va quedar boníssim: cruixent gràcies al sèsam, saladet gràcies al sèsam i la salsa de soja, però a la vegada dolça gràcies a la mel i amb un gust intens gràcies a la salsa de soja. No sé, sembla un caramelet.
Ara, no us penseu, eh! Per compensar tant d'accés de salut de postres em vaig fotre una súper llet amb colacao i un paquet sencer de Marbú Doradas.