dilluns, de desembre 03, 2007

Barcelona es converteix en una ciutat de solters joves

És el meu cas. Tret del 20 Minutos d'avui:

- Un 68% del jovent que canvia de casa es queda a
la capital, davant el 55% dels emparellats.
- Tenen la feina més a prop i
una major oferta cultural.

"Barcelona és ara una ciutat més jove,
soltera, professional i amb més població amb estudis universitaris. I és
consqüència de les migracions".

És la principal conclusió de la recentment premiada
tesi doctoral Canvis residencials i moviments migratoris, del doctor en
Demografia per la UAB Antonio López, a la qual ha tingut accés 20 minutos.


La capital és triada pels solters perquè troben
més fàcilment un habitatge de lloguer i petit, la modalitat preferida.


A més, entre els 25 i els 34 anys, un 68% dels
solters es queda a la ciutat quan canvia de residència, davant el 55% dels
casats.


I entre els moviments de les mateixes edats a
les set comarques de la regió metropolitana, un 15% dels solters es muda a
Barcelona, davant del 8% dels casats.


Barcelona recluta els més formats: el 70% dels
universitaris s’hi queda, davant el 55% dels que tenen estudis obligatoris o
mitjans. Perquè el sou és major? "No sempre. La feina és més a prop, tenen un
estil de vida urbà, l’oferta cultural és major...", raona
López.

Professionals

També romanen més a Barcelona les parelles amb
ocupacions professionals (73%) que els operaris (59%).


El que canvia és el pes percentual dels joves
respecte al total (no tant la xifra absoluta), perquè Barcelona ha anat perdent
població durant les darreres dècades, fins al 2001 Entre els que marxen, les
parelles joves s’estableixen preferentment a 10-20 km de la capital.


Un 85% accedeix a la propietat, davant el 55% a
Barcelona. I el pis és més gran (90 metres quadrats davant els 75 metres
quadrats).


La tendència
s’accentua


La tesi doctoral, premiada pel Consell de Treball (CTSEC), es basa en
dades del darrer cens (2001). L’autor de Canvis residencials i moviments
migratoris considera que l’entrada de joves i solters a Barcelona "és igual o
s’ha accentuat encara més".


Ara s’afegeixen variables, com la immigració:
"S’haurà de veure què fan perquè molts comencen a marxar fora de la
capital".


És el segon any que viu a
barcelona


Miquel Canal Arquitecte, 26 anys

"Aquí tinc la feina, la nòvia i els amics de la
facultat·


Procedent de Mataró i llicenciat en
Arquitectura, Miquel comparteix pis de lloguer amb dues noies a
Gràcia.


"Tinc la feina a prop. Em vaig emancipar als
24. Barcelona m’atreu perquè la meva núvia també viu aquí. Els amics que vaig
fer a la Facultat també", explica.


També hi troba més oferta cultural, "sobretot,
teatres". Miquel, però, no pensa estar-s’hi tota la vida: "En el futur,
m’establiré fora de Barcelona".