dimecres, de novembre 22, 2006

Els 7 hàbits de la gent altament eficient a Olot

Això va a tungades. I he de reconèixer que últimament no estic gaire blogador...

El capde passat vam anar a Olot a veure l'Edu i a fotre el dominguero pel volcà de Sta Margarida i la Fajeda den Jordà. També vam aprofitar per sortir de festa divendres a la nit (vam acabar bastant perjudicats, com podeu veure a les fotos) i dissabte, q vam anar a cantar karaoke.

Però bueno, tu, m'hi he d'obligar, a escriure! Perquè oi que vull mantenir un blog, doncs s'ha d'alimentar regularment! Per tant, dins de la meva nova fase de súper organització he decidit que al menys un cop a la setmana he d'actualitzar el blog.

M'estic organitzant en molts aspectes: un dia a la setmana vull cuinar. No fer-me el sopar, sinó cuinar: anar a comprar el menjar, dedicar-li 1 horeta o dues, etc. Ahir va ser el primer dia i em vaig currar una crema de verdures boníssima i un estofat de tofu que no estava gens malament. La veritat és que ahir epr sopar em va decebre: volia copiar un Morocan stew que vaig tastar en un vegetarià d'Edmiburg quan hi vaig nar fa 3-4 setmanes, però em va agradar més el del restaurant escocès. Ara bé, com que en va sobrar un fotimer perquè he de millorar el tema racions, avui epr dinar me n'he endut en un tupper i, com totes aquestes coses, avui estava MOLT més bo! Mmmmmh!! avui sí q m'ha agradat!

També estic súper organitzat amb l'exercici físic, l'endreça de la casa i de la meva habitació, amb el temps lliure, etc. El secret és organitzar-te bé per poder fer tot el que has de fer (de feina, personal, de vida social, familiar, etc), poder-ho fer bé, i tenir temps per moltes més coses del que tenies abans.

Ara cada dilluns al matí em dedico durant 20 minuts a planificar-me la setmana. Està clar que si planifico el dilluns m'aniran sortint tot de coses noves al llarg de la setmana, però al menys així tinc ja un marc bàsic a partir del qual actuar. És important aquest marc bàsic, perquè així m'és molt més fàcil en cada moment discriminar si realment vull fer una cosa, si és important, si és supèrflua i estaria millor no fent-la.

Al cap de la setmana, aconsegueixo haver tingut molt més temps per a mi mateix, quedar amb els amics, fer la meva feina molt més ben feta i en encara menys temps, i poder fer més coses noves que m'aporten més. Per exemple, cuinar, o formar-me, o dormir més, o anar al cine, o tenir temps per xerrar profundament amb clients importants, o enfortir la relació amb treballadors, o emprendre projectes nous, etc.

Tota aquesta falera organitzativa ve d'arrel d'un lllibre que es diu The Seven Habits of Highly Effective People de l'Stephen R. Covey. Se n'han venut més de 10 milions d'exemplars. Em sembla q aquí està traduït com Los siete hábitos de la gente altamente eficaz.

T'explica set hàbits que, si els apliques a totes les facetes de la teva vida, des de la teva forma de pensar, actuar amb els altres, a ala feina, amb la família, en el teu lleure, etc, et permeten ser més eficient, millorar com a persona, dedicar més temps a aquelles persones importants, i menys temps a aquelles coses supèrflues.

Els hàbits són:
- Ser proactiu
- Pensar a llarg termini (begin with the end in mind, q n'hi diu ell), lideratge personal
- Saber prioritzar i organitzar-se
- Interactuar sempre pensant guanyar/guanyar
- Desenvolupar l'empatia
- Crear sinèrgies
- Invertir en l'autoreciclatge i automillora (estic per començar aq capítol final-- hi dedicaré el dissabte)

A través d'aquests 7 hàbits, t'explica com viure millor amb tu mateix, com ser millor persona, com interactuar millor amb els altres, i com ajudar els altres a ser també millors persones.

No és un llibre d'autoajuda strictu sensu, ni tampoc d'aquet típics de gestió i lideratge empresarial. Diria que és un llibre d'autoajuda, però des d'una òptica absolutament racional.

La Meritxell el va descobrir i ens en vam comprar per a ella, el Clay i jo, i el curiós és que, des que el vaig començar a llegir, molta gent em diu "ah, sí, el dels 7 hàbits. És tot un clàssic!" o "uf i tant! aquest llibre em va canviar la vida!". Jo tant no diria, perquè ja porto molts anys de llibres de millora personal, però si que aporta coses.

El recomano a qui vulgui un canvi a positiu a la seva vida.

En fi, per ser que no tenia res a dir, per variar, m'he enrotllat com una persiana...