dissabte, d’octubre 20, 2007

El rei de l'escudella amb carn d'olla

Que sóc fantàstic i estupendo ja ho sabia. Que sóc el rei en multitud de coses també. Però ahir vaig descobrir que, després d'un intent fallit, també sóc el rei de l'escudella amb carn d'olla.

I tot gràcies al Mercadona, l'olla pressió i la Maria Rosa.

Fa una setmana vaig tenir ganes de fer-me carn d'olla. Al Mercadona venen safates ja preparades amb carn. per casa tenia naps, pastanagues, carabassa i alguna altra verdura. Vaig decidir posar-ho tot junt a l'olla pressió i deixar-ho bullir.

No tenia ni idea de quant de temps s'hi podia estar, però recordava el típic comentari de me àvia per Nadal quan posava el plat d'escudella de galets a taula de "buf quina feinada, va estar-se tot ahir al foc". I vaig pensar que, com q a l'olla pressió tot necessita un terç del temps q en una olla convencional, doncs ho vaig deixar bullint durant 3 hores.

Quan ho vaig destapar, l'aigua s'havia evaporat tota, feia una olor a recremat que tumbava, la carn i les verdures s'havien com desfet i només quedava un suc color xocolata.

Merda! Ho vaig haver de llençar i tirar ambientador per tota la casa per fer desaparèixer l'olor nauseabunda.

El diumenge passat vaig nar a dinar a casa el meu pare, i la M Rosa em va dir q ella en una olla normal ho té bullint 2-3 hores. Que, a l'olla pressió, creia que hauria de bullir entre mitja hora i una hora.

Ahir vaig tornar al Mercadona amb la idea que aquest cop sí, aquest cop em sortiria una escudella de collons.

Vaig comprar la safata de porexpan amb carn, ossos de pernil que ja venen envasats al buit x fer la carn d'olla, i una safata amb les verdures: pastanagues, porros, naps, xirivies, etc.

Ho vaig fotre a l'olla pressió i ho vaig deixar bullir durant 40 minuts.

M'ha quedat taaaan booo!!!!

I és tan fàcil i ràpid de fer!!!

I en tens per uns quants àpats!!!

És estupendo!!!