divendres, de gener 04, 2008

Sabadellencs

Sóc un sabadellenc barceloní del Poble Sec. És una definició personal que m'agrada. Perquè m'agrada molt el barri on visc, em sento molt barceloní (és casa meva i el millor lloc del món per viure), però també em sento molt sabadellenc, tant per origen com culturalment. De manera que l'anècdota següent l'explico amb molt d'orgull.

Ahir vaig anar a una reunió per un tema espiritual. Vam quedar a l'estació de FGC de Sarrià, pq es feia a prop d'allà. Hi vam anar plegats tres persones. Jo, un noi que coneixia i que ja sabia que era de Sabadell, i un altre noi. Em va preguntar que d'on era i li vaig dir que de Barcelona. No va dir res més, i jo no li vaig preguntar d'on era ell.

Al tornar de la reunió, li vaig preguntar:
-Anem tots tres cap als Ferrocarrils?- jo els havia d'agafar en direcció Pl Catalunya per fer correspondència amb la L3 fins a Paral.lel.
-Nosaltres dos [ell i el noi que jo ja sabia que era sabadellenc] segur
-Ah, que també ets de Sabadell, tu?-li vaig preguntar jo
-Sí. I tu cap a on vas?
-Cap al Poble Sec
-No em situo gaire a Barna... -típica resposta d'un sabadellenc, per altra banda
Sense voler-me passar mitja hora explicant-li on vivia, vaig sortir per la tangent:
-De fet, jo també sóc originàriament de Sabadell. El que passa que fa 6 anys que visc a Barcelona, des que em vaig independitzar.
El paio va saltar:
-Ja deia jo que feies pinta de Sabadell! Se't veia massa bona persona! A Sabadell hi ha molt bona gent, molt bon rotllo. Hi ha molt bones vibracions. A Barna la gent és més seca, va més a la seva, no està tan desperta.

Jo em vaig quedar flipant, a la vegada que el meu xovinisme sabadellenc s'inflava i s'inflava i pensava "és que els de Sabadell som collonuts!"

També vaig pensar que era una anècdota que mereixia estar al meu blog