dilluns, de setembre 10, 2007

L'envelliment no existeix


Ja porto alguns posts reflexionant-hi, ho reconec, però és que últimament, quan bastants amics meus ja estan celebrant el seu 30è aniversari, comences a sentir comentaris com "quan era jove", "ui, això és l'edat", "començo a perdre la memòria", etc.


Dits en broma, però bastant indicatius de tota una mentalitat.


I jo crec, sincerament, que l'envelliment no existeix.


No entraré en que decidim quan, on i com morir -cosa que crec sincerament, a l'igual que triem quan on i com néixer- perquè ara aquest no és exactament el tema.


Del que vull parlar en aquest post és que l'envelliment és psicològic, mental i emocional. Crec que si ets feliç, et cuides i t'estimes, no només no envelleixes, sinó que millores amb els anys. Jo mateix en sóc la prova: modestament, estic molt més guapo ara que als 18 o als 23 anys, epr dir dues edats. I estaré millor als 40 que ara.


La Laura Sebastián també em va reconèixer que ella creu que, en el seu cas, també és cert. De fet em va fer el comentari "és que si augmentes l'autoestima se't veu millor".


I una prova ben clara: el Magazine de la Vanguardia d'ahir 09/11/07. L'article central era sobre The Police, que tornen a fer una gira mundial. A la portada hi sortia una foto dels seus tres integrants en l'actualitat. A les pàgines interiors hi sortien fotos dels 80s.


A l'Sting (nascut, segons la Wikipèdia, el 02/10/1951), per exemple, se'l veu molt, moooolt millor ara amb 56 que quan en tenia 20-i-pico. De fet, es faria difícil dir quants anys té. Tant podries dir que 30, com q 60. Se'l veu feliç, radiant, savi i somrient. I jove!!


En definitiva. Com tantes coses, crec que el nostre aspecte exterior és un reflex del nostre aspecte interior. Si ens sentim joves i vitals i portem una vida plena i feliç, don't worry, que estaràs jove i vital mentre ho vulguis.